Nem a genetika határozza meg milyen egészségben éljük életünket!

– a babavárás a legoptimálisabb időszak a változtatásra –

gyermekkori elhízás

Egyből, így az elején egy sokkoló adattal kezdem.

A KSH adatai alapján a halálesetek fele szív-érrendszeri betegségek, negyede pedig daganatos megbetegedések következménye.

A jó hír az, persze csak annak aki szeretne tenni egészsége érdekében, hogy ezek ún. táplálkozásfüggő megbetegedések, vagyis nagy részük a helyes táplálkozással megelőzhető lenne.

Számos ilyen táplálkozásfüggő megbetegedés van még egyébként (a teljesség igénye nélkül): magas vérzsírszintek, II. cukorbetegség, magas vérnyomás, elhízás…

A döbbenetes az a dologban, hogy ezek a betegségek már a gyermekeknél is megjelennek. Korábban elképzelhetetlen volt, hogy egy kisgyermeknek magas legyen a vérnyomása, vagy II. típusú (felnőttkori) cukorbetegségben szenvedjen. Mi lehet ennek az oka?

Azt gondolom, mindennek okozója a gyermekkori elhízás.

Ma Magyarországon minden 5. gyermek túlsúlyos, vagy elhízott, vagyis 100 gyermekből 25-nek gondja van a testsúlyával.

Miért gondolom, hogy a felnőttkorban kialakult krónikus megbetegedéseknek és eddig a gyermekeknél nem tapasztalt betegségek kialakulásának kiindulópontja a gyermekkori elhízás? Részletezem kicsit.

Adott egy normál súlyú gyermek, akinek az egészségtelen ételek, mozgásszegény életmód miatt súlyfeleslege lesz. Ennek következtében elindul egy ördögi kör, a túlsúlyos gyermeknek fájnak az ízületei, emiatt és mert súlyfeleslege van, még inkább nehezére esik sportolni, aminek következtében még több súlyfeleslege lesz, már annyit sem sportol, mint korábban és végül elhízik. Majd ezek talaján kialakul nála a II. típusú cukorbetegség, a magas vérnyomás és a rossz vérzsírszintek is. Az elhízott gyermekből pedig 80%-ban elhízott felnőtt lesz…

De hogyan tud egy kisgyermek elhízni, aki a szüleitől függ, hisz nincs önálló keresete, nem megy el egyedül bevásárolni, nem tud főzni magának, és még sorolhatnám…?

A kérdés költői, szerintem látod a választ, hiszen benne van a kérdésben. Nem szabad a génekre fogni, mert kutatások bizonyították, hogy a gének csak 20% körül felelősek az elhízásért, a többi 80% az életmód és a bennünket ért környezeti hatás következménye.

A szülők felelőssége nem kérdés, de ennek ellenére mégsem szabad őket hibáztatni. Hiszen, ők is egy minta alapján nőttek fel, hozták magukkal, amit otthonról kaptak, s ezt adják tovább gyermekeiknek. Csak tudniuk kell, hogy rajtuk múlik a változás és változtatás lehetősége. Ki lehet ebből törni, csak senki nem tanította meg nekik, hogyan csinálják.

Sok családot, élethelyzetet láttam, és arra a megállapításra jutottam, hogy három területen érdemes beavatkozni, ha eredményt szeretnénk elérni:

  1. megfelelő táplálékok fogyasztása
  2. helyes szokásrendszer kialakítása
  3. rendszeres mozgás

Mikor érdemes kezdeni a változtatást?

A legalkalmasabb időszak erre a várandósság. Hiszen a saját és a magzat egészségét is nagymértékben befolyásolja, hogy az édesanya hogyan táplálkozik a várandósság alatt (sőt továbbmegyek, az előtt is), valamint ez az az időszak, amikor a leendő édesanya tudatosan tud változtatni saját és családja addigi életmódján, annak érdekében, hogy a kisbaba már ebben az egészséges környezetben tudjon felnőni.

Kutatások összefüggést találtak a várandósság alatti táplálkozás és a magzati fejlődés, valamint a felnőttkori krónikus megbetegedések kialakulása között (!). Nem kielégítő magzati súlyfejlődés esetén megnő a kockázata felnőttkorban a cukorbetegség, a magas vérnyomás és a szívinfarktus kialakulásának.

Vagyis az, hogy Te hogyan táplálkozol a várandósságod alatt igen hosszútávon meghatározza gyermeked egészségét, melynek első lépése a gyermekkori elhízás.

Gyere Te is erre a tanfolyamra, hogy befolyásolni tudd várandósságod alatt az egészségedet és a születendő pici egészségben eltöltött éveit:

guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

LEHET, HOGY EZEK A CIKKEK IS ÉRDEKELNEK

LETÖLTHETŐ ÚTMUTATÓ

Az egészséges táplálkozás nem drága! Tippek, trükkök a megvalósításhoz anyukáknak!

Kipróbált, bevezetett és bizonyított fogások 16 pontban. Olvasd el, hogyan valósíthatod meg a saját konyhádban!

egészséges ételek, egészséges táplálkozás nem drága

EZEKET OLVASTAD MÁR?

FACEBOOK OLDALUNK

Facebook

Cover for Tudatosmami
611
Tudatosmami

Tudatosmami

Ha terhességi cukorbeteg vagy, esetleg korábban voltál az, akkor ez az oldal neked szól.

4 weeks ago

Tudatosmami
Az biztos, hogy nálunk a szünet nem a koránkelésről szólt, így igen nehéz volt tegnap este a korai elalvás...a ma reggeli ébredés pedig még nehezebb 😃.Nálatok hogyan indult újra az iskola, óvoda?#tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #terhességicukorbetegség #terhességicukordiéta #terhességidiabétesz #szülésután #prevenció #cukorbetegség #diabétesz #prediabetes #inzulinrezisztencia #gyerekkelvagyok #miteszikagyerek #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás #életmódváltás #fogyókúra #fogyás #lassúfelszívódásúszénhidrát #teljeskiőrlésű #hozzáadottcukornélkül ... See MoreSee Less
View on Facebook

1 month ago

Tudatosmami
Nem tudom ismered-e az alábbi beosztást életünk feladatairól:📌 sürgős és fontos feladatok: ami már nagyon sürget, pl. egy határidős munka📌 nem sürgős és nem is fontos: pl. céltalan szörfözgetés a neten📌 sürgős, de nem fontos: általában ez másnak fontos...📌 nem sürgős, de fontos: az együtt töltött idő önmagaddal és másokkal.Erre a "nem sürgős, de fontos" feladatokra általában nem fordítunk kellő figyelmet, ezekkel nem szoktunk igazán foglalkozni, pedig ezek azok a dolgok, amik megszépítik az életünket. ♥️🫂🤗.Kívánom, hogy az ünnepek alatt tudj kellőképpen lassítani, feltöltődni és élvezni az élet valóban fontos "feladatait".🙏😇.Én most el is kezdem, így ezúton kívánok Neked áldott, békés karácsonyt, sikerekben és egészségben gazdag nagyon boldog új évet! 🎄🥂.Januárban találkozunk! Jó társasozást! 😃#boldogkarácsonyt #boldogújévet #jópihenést#tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #terhességicukorbetegség #terhességicukordiéta #terhességidiabétesz #szülésután #prevenció #cukorbetegség #diabétesz #prediabetes #inzulinrezisztencia #gyerekkelvagyok #miteszikagyerek #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás #életmódváltás #fogyókúra #fogyás #lassúfelszívódásúszénhidrát #teljeskiőrlésű #hozzáadottcukornélkül ... See MoreSee Less
View on Facebook

2 months ago

Tudatosmami
#cukormentesrecept #mézeskalácsHozzáadott cukor nélkül, teljes kiőrlésű liszttel, ami a fűszerek által hozza a mézeskalács érzést. 🎄#tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #terhességicukorbetegség #terhességicukordiéta #terhességidiabétesz #szülésután #prevenció #cukorbetegség #diabétesz #prediabetes #inzulinrezisztencia #gyerekkelvagyok #miteszikagyerek #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás #életmódváltás #fogyókúra #fogyás #lassúfelszívódásúszénhidrát #teljeskiőrlésű #hozzáadottcukornélkülMusic: HollidaysMusician: Grigoriy NuzhnyURL: mixkit.co/License: mixkit.co/terms/ ... See MoreSee Less
View on Facebook

KÖVESS MINKET INSTAGRAMON!

0 0 votes
Article Rating
Copyright © - tudatosmami.hu ǀ kapcsolat@tudatosmami.hu ǀ NAIH-88096/2015. Alphadesign 2017 Adatvédelem