Egészséges táplálkozás

– Tervezés –

Írta: Kanizsárné Niki

Most, hogy már tudod, honnan indultál, és hova szeretnél eljutni, hozzáláthatunk a tervezéshez. A „tudatosmami-módszernek” ez az egyik legfontosabb lépése, mondhatnám azt is, hogy ez az alapja mindennek! Ha nem tervezünk, nem működik a rendszerünk.

Évente, havonta, hetente és naponta szükséges terveznünk. Ne ijedj meg, nem fog órákig tartani, nem kell egész nap csak tervezgetni, azonban a tervezésre fordított idő, sokszorosan megtérül, hiszen napi pár perces tervezéssel órákat tudunk nyerni a nap folyamán. Nézzük csak meg egy kicsit közelebbről milyen tervezésre is gondolok.

Az éves tervezés: év elején szoktam csinálni, milyen meglepő. 🙂 Az előző évről átírok minden jeles dátumot, eseményt, amit már tudok előre (szülinapok, névnapok, ballagás, nyaralás, szünetek, konferenciák, tréningek, stb.) Persze ilyenkor évet is zárok, de ezzel most nem foglalkozunk. Ezeket a dátumokat egy összesített naptárba szoktam beírni.

A havi tervezés: minden hónap végén átnézem a következő hónap feladatait, az összesített naptárban lévő eseményeket, az elmúlt hónap el nem végzett feladatait, és ezeket mind beírom a következő havi naptárba. Ilyenkor tervezek költségeket is, bevétel-kiadás oldalról, így látom az élelmiszerekre fordítható pénzösszeget is. Ez nagyjából 45-60 percet vesz igénybe havonta.

A heti tervezés: Ezt vasárnap esténkét szoktam megtenni. Átnézem a következő hetet, mikor hova megyünk, mikor mi a program, munka, suli, stb., és ennek mérten megtervezem, mikor mit fogok tudni főzni, és melyik az az egy nap, amikor bevásárolok. Minden hétre tervezek szendvicskrémeket, és halas ételt. Van közte tészta, és zöldségköret is, és meleg vacsora. Ahogy már többször szó volt róla, a módszer lényege, hogy egyénre szabható, vagyis a saját igényeidnek, lehetőségeidnek, időbeosztásodnak megfelelően tudsz tervezni. A heti tervezéskor nézz be a hűtőbe, fagyasztóba, kamrába, mi van otthon, miből tudsz főzni a vásárlásig. Ez nagyjából 30 perc minden vasárnap este.

A napi tervezés: Ezt esténként szoktam megcsinálni. Átnézem a napomat, maradt-e el valami, ami elmaradt fontos-e? Ha igen, akkor átírom másik napra, ha nem kihúzom, nem foglalkozom vele többet. Ha jön a vásárlós nap, akkor pedig este megírom a bevásárló-listát is. Ez kb. 5 perc esténként, ha listaírás is van, akkor 15.

Gyerekek mellett sokszor nehéz tartani magunkat a tervezett programhoz. Az egyik gyerek elfelejtett szólni, hogy holnap iskolai bemutató lesz, a másik arról, hogy be kell vinni az oviba faleveleket, a harmadik pedig lehet, hogy épp lebetegszik, vagy csak egyszerűen aznap neked nincs kedved semmihez…Vannak ilyen napok, de akkor újra tervezünk. Ennek kiküszöbölésére (vasárnap) heti listát szoktam csinálni, amire azt írom, amit az adott héten szeretnék megcsinálni. Nem napokra bontom, mert engem bosszant, ha nem tudom aznap megcsinálni, hanem heti bontást csinálok, mert egy hét alatt tuti alakul úgy valamelyik napom, hogy tudok végezni a dologgal. Amit fixen beírok, az a főzés és a heti egy bevásárlás.

Feladat

Most nézd át a hetedet. Minden nap ugyanúgy zajlik, esetleg valamilyen rendszer szerint ismétlődnek a napok? Vagy épp ellenkezőleg, minden nap más és más? Esetleg néha-néha dolgozol a baba mellett? A lényeg, hogy amikor tervezed majd a hetedet, találj egy napot arra, hogy bevásárolj, és tűzd ki, melyek azok a napok, amikor főzni tudsz, elkészíted a krémeket, stb., stb. …Amit te szeretnél, hogy megvalósuljon.

A következő tipp a bevásárlásról fog szólni. (4. tipp: Bevásárlás…hamarosan)

Ha szeretnéd elolvasni az 1. tippet az egészséges táplálkozás kialakításához, kattints ide: >>>>> helyzetfelmérés

Ha a 2. tippet szeretnéd elolvasni, akkor ide kattints: >>>>> célkitűzés

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

LEHET, HOGY EZEK A CIKKEK IS ÉRDEKELNEK

LETÖLTHETŐ ÚTMUTATÓ

Az egészséges táplálkozás nem drága! Tippek, trükkök a megvalósításhoz anyukáknak!

Kipróbált, bevezetett és bizonyított fogások 16 pontban. Olvasd el, hogyan valósíthatod meg a saját konyhádban!

egészséges ételek, egészséges táplálkozás nem drága

EZEKET OLVASTAD MÁR?

FACEBOOK OLDALUNK

Facebook

Cover for Tudatosmami
623
Tudatosmami

Tudatosmami

vércukorbarát diétáról terhességi cukorbetegeknek, IR, prediab., cukorbeteg, fogyni vágyó anyukáknak

2 days ago

Tudatosmami
#idézet #kulcslyukkiadó"A betegség gyakran kifejez valami fontosat, megvéd valamitől, segíti valaminek a feldolgozását, egyensúlyt teremt, figyelmeztet, kiutat mutat egy nehezen megoldható konfliktushelyzetből." (Buda László: Mit üzen a lelked? c. könyv részlet).Nekem régóta próbál ilyen-olyan formában üzenni, és azt hiszem mostanra sikerült meghallanom a szavát. 🕊🧘‍♀️💞☯️. Imádtam az első kötetet is (Mit üzen a tested?), ahogyan az, ez is nagy felismeréseket hozott számomra. Nagy szeretettel ajánlom mindkét kötetet. 🥰 #tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #terhességicukorbetegség #terhességicukordiéta #terhességidiabétesz #szülésután #prevenció #cukorbetegség #diabétesz #prediabetes #inzulinrezisztencia #gyerekkelvagyok #miteszikagyerek #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás #életmódváltás #fogyókúra #fogyás #lassúfelszívódásúszénhidrát #teljeskiőrlésű #hozzáadottcukornélkül #vércukor #vércukorbarát #vércukorszint ... See MoreSee Less
View on Facebook

4 days ago

Tudatosmami
Bárhová megyünk, csomagolok. 🤷‍♀️Munkába, iskolába, kiránduláskor, ha biciklizni megyünk, ha utazunk...tényleg mindig...(igaz az iskolai csomagolást, a gyerekek már intézik maguknak 🥰❤).Ez nem azt jelenti, hogy ha úgy alakul, ne ülnénk be valahova ebédelni, viszont IR-esként nem szeretek semmit a véletlenre bízni, hogy vajon éppen tudok-e majd valahol, valamit venni magamnak. Illetve a gyerekeknek is azt tanítom, hogy inkább vigyenek otthonról valami egészséges ételt magukkal, mint, hogy farkaséhesen beessenek egy pékségbe, és ott mindent IS meg(v)egyenek... Ezért hát dobozolunk..Hogy mit, és mennyit viszünk, az attól függ, milyen hosszú időre megyünk. ✅ Szendvics általában mindig van, ez teljes kiőrlésű kenyérből/zsemléből készül, mellé tuti, hogy rakunk valami zöldséget. ✅ Ha hosszabb időre megyünk, akkor pedig jön még velünk gyümi is, valamilyen nasival (magok, kekszek, puffasztott rizs...)..Ti hogy vagytok ezzel: csomagoltok vagy nem? #tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #terhességicukorbetegség #terhességicukordiéta #terhességidiabétesz #szülésután #prevenció #cukorbetegség #diabétesz #prediabetes #inzulinrezisztencia #gyerekkelvagyok #miteszikagyerek #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás #életmódváltás #fogyókúra #fogyás #lassúfelszívódásúszénhidrát #teljeskiőrlésű #hozzáadottcukornélkül #vércukor #vércukorbarát #vércukorszint ... See MoreSee Less
View on Facebook

6 days ago

Tudatosmami
Nem elég, hogy #hozzáadottcukornélkül készült, még jelentősen alacsonyabb a zsírtartalma is a "hagyományos" majonézekhez képest, sőt, nem tartalmaz glutént, laktózt és tojást sem.☝️ .Nagyon sok helyen elérhető, ezt épp az Auchan -ban vettem.#tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #terhességicukorbetegség #terhességicukordiéta #terhességidiabétesz #szülésután #prevenció #cukorbetegség #diabétesz #prediabetes #inzulinrezisztencia #gyerekkelvagyok #miteszikagyerek #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás #életmódváltás #fogyókúra #fogyás #lassúfelszívódásúszénhidrát #teljeskiőrlésű #vércukor #vércukorbarát #vércukorszint ... See MoreSee Less
View on Facebook

KÖVESS MINKET INSTAGRAMON!

Copyright © - tudatosmami.hu ǀ kapcsolat@tudatosmami.hu ǀ NAIH-88096/2015. Alphadesign 2017 Adatvédelem