Egészséges táplálkozás

– Tervezés –

Írta: Kanizsárné Niki

Most, hogy már tudod, honnan indultál, és hova szeretnél eljutni, hozzáláthatunk a tervezéshez. A „tudatosmami-módszernek” ez az egyik legfontosabb lépése, mondhatnám azt is, hogy ez az alapja mindennek! Ha nem tervezünk, nem működik a rendszerünk.

Évente, havonta, hetente és naponta szükséges terveznünk. Ne ijedj meg, nem fog órákig tartani, nem kell egész nap csak tervezgetni, azonban a tervezésre fordított idő, sokszorosan megtérül, hiszen napi pár perces tervezéssel órákat tudunk nyerni a nap folyamán. Nézzük csak meg egy kicsit közelebbről milyen tervezésre is gondolok.

Az éves tervezés: év elején szoktam csinálni, milyen meglepő. 🙂 Az előző évről átírok minden jeles dátumot, eseményt, amit már tudok előre (szülinapok, névnapok, ballagás, nyaralás, szünetek, konferenciák, tréningek, stb.) Persze ilyenkor évet is zárok, de ezzel most nem foglalkozunk. Ezeket a dátumokat egy összesített naptárba szoktam beírni.

A havi tervezés: minden hónap végén átnézem a következő hónap feladatait, az összesített naptárban lévő eseményeket, az elmúlt hónap el nem végzett feladatait, és ezeket mind beírom a következő havi naptárba. Ilyenkor tervezek költségeket is, bevétel-kiadás oldalról, így látom az élelmiszerekre fordítható pénzösszeget is. Ez nagyjából 45-60 percet vesz igénybe havonta.

A heti tervezés: Ezt vasárnap esténkét szoktam megtenni. Átnézem a következő hetet, mikor hova megyünk, mikor mi a program, munka, suli, stb., és ennek mérten megtervezem, mikor mit fogok tudni főzni, és melyik az az egy nap, amikor bevásárolok. Minden hétre tervezek szendvicskrémeket, és halas ételt. Van közte tészta, és zöldségköret is, és meleg vacsora. Ahogy már többször szó volt róla, a módszer lényege, hogy egyénre szabható, vagyis a saját igényeidnek, lehetőségeidnek, időbeosztásodnak megfelelően tudsz tervezni. A heti tervezéskor nézz be a hűtőbe, fagyasztóba, kamrába, mi van otthon, miből tudsz főzni a vásárlásig. Ez nagyjából 30 perc minden vasárnap este.

A napi tervezés: Ezt esténként szoktam megcsinálni. Átnézem a napomat, maradt-e el valami, ami elmaradt fontos-e? Ha igen, akkor átírom másik napra, ha nem kihúzom, nem foglalkozom vele többet. Ha jön a vásárlós nap, akkor pedig este megírom a bevásárló-listát is. Ez kb. 5 perc esténként, ha listaírás is van, akkor 15.

Gyerekek mellett sokszor nehéz tartani magunkat a tervezett programhoz. Az egyik gyerek elfelejtett szólni, hogy holnap iskolai bemutató lesz, a másik arról, hogy be kell vinni az oviba faleveleket, a harmadik pedig lehet, hogy épp lebetegszik, vagy csak egyszerűen aznap neked nincs kedved semmihez…Vannak ilyen napok, de akkor újra tervezünk. Ennek kiküszöbölésére (vasárnap) heti listát szoktam csinálni, amire azt írom, amit az adott héten szeretnék megcsinálni. Nem napokra bontom, mert engem bosszant, ha nem tudom aznap megcsinálni, hanem heti bontást csinálok, mert egy hét alatt tuti alakul úgy valamelyik napom, hogy tudok végezni a dologgal. Amit fixen beírok, az a főzés és a heti egy bevásárlás.

Feladat

Most nézd át a hetedet. Minden nap ugyanúgy zajlik, esetleg valamilyen rendszer szerint ismétlődnek a napok? Vagy épp ellenkezőleg, minden nap más és más? Esetleg néha-néha dolgozol a baba mellett? A lényeg, hogy amikor tervezed majd a hetedet, találj egy napot arra, hogy bevásárolj, és tűzd ki, melyek azok a napok, amikor főzni tudsz, elkészíted a krémeket, stb., stb. …Amit te szeretnél, hogy megvalósuljon.

A következő tipp a bevásárlásról fog szólni. (4. tipp: Bevásárlás…hamarosan)

Ha szeretnéd elolvasni az 1. tippet az egészséges táplálkozás kialakításához, kattints ide: >>>>> helyzetfelmérés

Ha a 2. tippet szeretnéd elolvasni, akkor ide kattints: >>>>> célkitűzés

guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

LEHET, HOGY EZEK A CIKKEK IS ÉRDEKELNEK

LETÖLTHETŐ ÚTMUTATÓ

Az egészséges táplálkozás nem drága! Tippek, trükkök a megvalósításhoz anyukáknak!

Kipróbált, bevezetett és bizonyított fogások 16 pontban. Olvasd el, hogyan valósíthatod meg a saját konyhádban!

egészséges ételek, egészséges táplálkozás nem drága

EZEKET OLVASTAD MÁR?

FACEBOOK OLDALUNK

Facebook

Cover for Tudatosmami
556
Tudatosmami

Tudatosmami

Ha terhességi cukorbeteg vagy, esetleg korábban voltál az, akkor ez az oldal neked szól.

2 days ago

Tudatosmami
#dietetikaitanácsadás #terhességicukorbetegség Hosszú hetek (sőt hónapok) munkája eredményeképpen büszkén jelenthetem, hogy elindult az oldal, ahol terhességi cukorbeteg kismamaként tudsz hozzám jelentkezni online dietetikai tanácsadásra. ♥️🙏.🤰#terhességidiabétesz esetén 72 órán belül kapsz hozzám időpontot🤰személyre szóló információs anyagokkal látlak el🤰az otthonodból online intézünk mindent, nincs sorban állás, utazás, idegeskedés🤰ha szeretnéd napi 24 órán keresztül segítelek egészen a baba megszületéséig 🤱🎁 a konzultáció mellé ajándékokat is adok neked, melyeket már az időpontod előtt elküldök.🔎 különböző csomagokat dolgoztam ki, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb segítséget💳 fizetni pedig szintén online tudsz annak érdekében, hogy minél gyorsabban el tudjuk kezdeni a közös munkát..Itt minden részletet megtalálsz 👉 tudatosmami.hu/terhessegi-cukorbetegseg/Ha kérdésed van, írj nekem bátran. 📨#tudatosmami #terhességicukordiéta #terhességidiabétesz #dietetikus #dietetikusvagyok #tanácsadás #egyénitanácsadás ... See MoreSee Less
View on Facebook

2 weeks ago

Tudatosmami
Amikor lehet, hogy egy kicsit túlzásba vitted az egészséges táplálkozást...Palacsintát sütöttem fehér búzalisztből. 🥞 Nem is emlékszem mikor készítettem ebből utoljára, hosszú évek óta teljeskiőrlésű lisztből csinálom.Nóri kérdezi, hogy-hogy fehér lisztes a palacsinta? Válaszom, hogy elfogyott a teljes kiőrlésű liszt, mire ő: "Hú de jó, na végre!" 😀😝 Bár hozzáteszem a 30-40 db palacsinta nagyjából 1 nap alatt (!) el szokott fogyni, úgyhogy azért mégsem lehetnek annyira rosszak 🙃#tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #miteszikagyerek #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás ... See MoreSee Less
View on Facebook

3 weeks ago

Tudatosmami
#hozzáadottcukormentes #pöttyös #túrórudi Kóstoltátok már a cukormentes 0️⃣% Pöttyös Túró Rudit? Ha nem, érdemes, mert igazán finom lett! 👌😋.1 db 106 kcal, 8,8 g szénhidrát. #terhességicukorbetegség #tízórai #uzsonna#tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás #mutimiteszel_ir #mutimiteszel_mentes #diabétesz #prevenció #szülésután #inzulinrezisztencia #zerocukor ... See MoreSee Less
View on Facebook

KÖVESS MINKET INSTAGRAMON!

0 0 votes
Article Rating
Copyright © - tudatosmami.hu ǀ kapcsolat@tudatosmami.hu ǀ NAIH-88096/2015. Alphadesign 2017 Adatvédelem