OKOSTÁNYÉR

– hazai táplálkozási ajánlás –

okostányér

Ismered a 2016-ban kiadott, az amerikai MyPlate mintájára készült hazai táplálkozási ajánlást az OKOSTÁNYÉR-t?

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége alkotta meg az OKOSTÁNYÉR-t, mely az egészséges, felnőtt lakosság (OKOSTÁNYÉR felnőtteknek) és a 6-17 éves gyermekek (OKOSTÁNYÉR 6-17 éveseknek) számára készült, s elnyerte a Magyar Tudományos Akadémia Élelmiszer-tudományi Tudományos Bizottságának ajánlását.

A magyar ajánlás élelmiszercsoportok (zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék, húsok, halak, tojás, tej, tejtermékek) szerint mutatja be miből mennyit javasolt fogyasztanunk, ha egészségesen szeretnénk táplálkozni, mindezt úgy, hogy igazodik a hazai élelmiszer-választékhoz és fogyasztási szokásokhoz.

Az OKOSTÁNYÉR ezen felül megfogalmaz javaslatokat a zsiradék-, só-, cukor-, és folyadékfogyasztáshoz kapcsolódóan, valamint megemlíti a napi rendszeres mozgás fontosságát is.

Ha egészségesen szeretnénk táplálkozni nem szükséges semmit kihagynunk az étrendünkből, fontos, hogy törekedjünk a kiegyensúlyozott, változatos, túlzásoktól és szélsőségektől mentes étkezésre. A mennyiség és minőség fontos kérdés!

Itt éred el az oldalt: www.okostanyer.hu, ahol számos egyéb segítséget is találsz az útmutatón kívül, pl. recepgyűjteményt, energiaigény kalkulátort, számos érdekes és hasznos tartalmat, valamint az OKOSTÁNYÉR mobil applikációt is le tudod tölteni.

Miért fontos, hogy ha terhességi cukorbetegséged volt, továbbra is figyelj az egészséges táplálkozás alapelveire, melyet az OKOSTÁNYÉR is megfogalmaz?

Ez nemcsak a te, hanem a gyermeked egészsége szempontjából is kiemelt jelentősségű, hiszen akit a várandóssága alatt érintett a gesztációs diabétesz:

  • GDM után 10 évvel közel 50% a diabétesz kialakulásának a kockázata (vagyis minden második édesanya esetén!)
  • a terhességi cukorbetegséggel érintett anyák gyermekeinél fiatal korban nő az elhízás, az IGT és a cukorbetegség kialakulásának kockázata

Fontos tudnod, hogy a II. típusú diabéteszt megelőzhető betegségként tartjuk számon! Szintén lényeges itt megjegyezni, hogy a kettes típusú cukorbetegség egyre fiatalabb életkorban jelenik meg, így manapság beszélnünk kell gyermek- és ifjúkori 2-es típusú cukorbetegségről is, valamint a cukorbetegséget megelőző állapotokról (IR, IGT, IFG).

Ha terhességi cukorbetegséged volt és fontos a gyermeked-, valamint a saját egészséged:

  • szeretnéd tudni, hogy mire érdemes figyelned a szülés után
  • már IR-s vagy, IGT vagy IFG áll fenn nálad
  • szeretnéd megelőzni a II. típusú cukorbetegséget, elhízást
  • szeretnél változtatni a jelenlegi táplálkozási szokásaitokon
  • kíváncsi vagy, jól csináljátok-e
  • és mindehhez szeretnéd, hogy szakemberként a segítségedre legyek,

akkor töltsd ki az alábbi jelentkezési lapot, és megbeszéljük a részleteket.

A jelentkezési lap kitöltése és elküldése semmilyen kötelezettséggel nem jár, ingyenes, és az is marad.

Sőt, ha a telefonszámodat is megadod, még vissza is hívlak 🙂

Jelentkezési lap

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

LEHET, HOGY EZEK A CIKKEK IS ÉRDEKELNEK

LETÖLTHETŐ ÚTMUTATÓ

Az egészséges táplálkozás nem drága! Tippek, trükkök a megvalósításhoz anyukáknak!

Kipróbált, bevezetett és bizonyított fogások 16 pontban. Olvasd el, hogyan valósíthatod meg a saját konyhádban!

egészséges ételek, egészséges táplálkozás nem drága

EZEKET OLVASTAD MÁR?

FACEBOOK OLDALUNK

KÖVESS MINKET INSTAGRAMON!

Instagram has returned invalid data.
0 0 votes
Article Rating
Copyright © - tudatosmami.hu ǀ kapcsolat@tudatosmami.hu ǀ NAIH-88096/2015. Alphadesign 2017 Adatvédelem