Egészséges táplálkozás

– Célkitűzés: hova szeretnél eljutni? –

Írta: Kanizsárné Niki

Az egészséges táplálkozás kialakításához kapcsolódó szokásaitok közül az elmúlt pár napban remélem jó sok mindent összeírtál. Ez az időszak jellemzően nagy felismeréseket szokott hozni 🙂

Most, hogy megvan honnan indulsz, milyen szokások alakítják a napjaitokat, nézzük meg, hová szeretnél eljutni, milyen céljaid vannak az egészséges táplálkozás terén?

A célkitűzés módszerével órákat, sőt napokat lehetne foglalkozni, mi azonban most csak a leglényegesebb alapelveket fogjuk kiemelni, azokat melyek számunkra jelenleg fontosak.

  • A célokat mindig le kell írni, nem elég, ha csak a fejedben vannak meg… Tudod: „A szó elszáll…!” Ezért: fogj egy papírt (legjobb egyébként, ha ehhez nyitsz egy új füzetet) és egy tollat, s kezdj el írni!
  • Fogalmazz a következők szerint: egyes szám első személyben, jelen időben, konkrétan, hogy mit szeretnél elérni.
  • Ha célokat tűzöl ki, mindig rendelj mellé időt is, hogy mikorra szeretnéd azt elérni. Ha ezeket adott időre nem sikerül elérned, semmi baj, majd akkor újratervezel.

Egy példa: 2020. december 01.-én nem használok fehér rizst, csak barna rizst. Vagy csomagolok a gyereknek, vagy megiszok naponta 1,5 liter vizet, vagy minden pénteken halat eszek, vagy 6 után már nem eszek, stb., stb., stb…

Elképzelhető, hogy az elmúlt egy hét alatt felismertél egy-két dolgot, amin mindenképpen változtatni szeretnél. Például egy rossz szokást, hogy mondjuk, a TV előtt esztek… Nézd meg ezeket az egyéni céljaidat, és ezeket írd össze. A módszer nagyszerűsége, hogy teljesen magadra, a családodra tudod szabni, vagyis azon változtathatsz, amin csak szeretnél.

Minimum 10 célt írj le (bár minél több, annál jobb), melyek kapcsolódnak a konyhádhoz, a családod étkezési szokásaihoz.

A céljaidat aztán mindennap vedd elő, olvasgasd, foglalkozz velük, hogy ott legyenek a fejedben, mert csak így fogsz tudni rajtuk változtatni.

Egy fontos dolog!

Lehet, hogy a céljaid egy kicsit módosulni fognak, ahogy olvasod a tippeket hétről-hétre, hiszen lehet, hogy menet közben világítunk rá egy-két olyan dologra, melyekről nem is gondoltad, hogy meg kellene változtatnod, vagy éppen valamin szeretnél változtatni, de végül kiderül, hogy azon meg nem is kellene. Ezért az teljesen természetes, ha idővel a céljaid kicsit átalakulnak, ha hozzáírsz, vagy lehúzol belőlük.

Szóval, papírt elő, s ha összeírtál legalább 10 célt, jöhet is a következő tipp, amely a tervezésről szól.

Ha szeretnéd elolvasni az 1.tippet az egészséges táplálkozás kialakításához, kattints ide!

guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

LEHET, HOGY EZEK A CIKKEK IS ÉRDEKELNEK

LETÖLTHETŐ ÚTMUTATÓ

Az egészséges táplálkozás nem drága! Tippek, trükkök a megvalósításhoz anyukáknak!

Kipróbált, bevezetett és bizonyított fogások 16 pontban. Olvasd el, hogyan valósíthatod meg a saját konyhádban!

egészséges ételek, egészséges táplálkozás nem drága

EZEKET OLVASTAD MÁR?

FACEBOOK OLDALUNK

Facebook

Cover for Tudatosmami
556
Tudatosmami

Tudatosmami

Ha terhességi cukorbeteg vagy, esetleg korábban voltál az, akkor ez az oldal neked szól.

2 days ago

Tudatosmami
#dietetikaitanácsadás #terhességicukorbetegség Hosszú hetek (sőt hónapok) munkája eredményeképpen büszkén jelenthetem, hogy elindult az oldal, ahol terhességi cukorbeteg kismamaként tudsz hozzám jelentkezni online dietetikai tanácsadásra. ♥️🙏.🤰#terhességidiabétesz esetén 72 órán belül kapsz hozzám időpontot🤰személyre szóló információs anyagokkal látlak el🤰az otthonodból online intézünk mindent, nincs sorban állás, utazás, idegeskedés🤰ha szeretnéd napi 24 órán keresztül segítelek egészen a baba megszületéséig 🤱🎁 a konzultáció mellé ajándékokat is adok neked, melyeket már az időpontod előtt elküldök.🔎 különböző csomagokat dolgoztam ki, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb segítséget💳 fizetni pedig szintén online tudsz annak érdekében, hogy minél gyorsabban el tudjuk kezdeni a közös munkát..Itt minden részletet megtalálsz 👉 tudatosmami.hu/terhessegi-cukorbetegseg/Ha kérdésed van, írj nekem bátran. 📨#tudatosmami #terhességicukordiéta #terhességidiabétesz #dietetikus #dietetikusvagyok #tanácsadás #egyénitanácsadás ... See MoreSee Less
View on Facebook

2 weeks ago

Tudatosmami
Amikor lehet, hogy egy kicsit túlzásba vitted az egészséges táplálkozást...Palacsintát sütöttem fehér búzalisztből. 🥞 Nem is emlékszem mikor készítettem ebből utoljára, hosszú évek óta teljeskiőrlésű lisztből csinálom.Nóri kérdezi, hogy-hogy fehér lisztes a palacsinta? Válaszom, hogy elfogyott a teljes kiőrlésű liszt, mire ő: "Hú de jó, na végre!" 😀😝 Bár hozzáteszem a 30-40 db palacsinta nagyjából 1 nap alatt (!) el szokott fogyni, úgyhogy azért mégsem lehetnek annyira rosszak 🙃#tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #miteszikagyerek #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás ... See MoreSee Less
View on Facebook

3 weeks ago

Tudatosmami
#hozzáadottcukormentes #pöttyös #túrórudi Kóstoltátok már a cukormentes 0️⃣% Pöttyös Túró Rudit? Ha nem, érdemes, mert igazán finom lett! 👌😋.1 db 106 kcal, 8,8 g szénhidrát. #terhességicukorbetegség #tízórai #uzsonna#tudatosmami #dietetikus #dietetikusvagyok #egészségestáplálkozás #tudatostáplálkozás #mutimiteszel_ir #mutimiteszel_mentes #diabétesz #prevenció #szülésután #inzulinrezisztencia #zerocukor ... See MoreSee Less
View on Facebook

KÖVESS MINKET INSTAGRAMON!

0 0 votes
Article Rating
Copyright © - tudatosmami.hu ǀ kapcsolat@tudatosmami.hu ǀ NAIH-88096/2015. Alphadesign 2017 Adatvédelem